Šest savjeta za jednostavnu dijetu

Zbog složene prirode znanosti o prehrani, smjernice za hranu se neprestano mijenjaju i uobičajeno je da se na tu temu pojavljuju pogrešni i potpuno netočni savjeti, pa čak i do te mjere da nadilaze prave savjete. U tekstu ispod možete pronaći savjete koji pobijaju netočna mišljenja o pravilnom vođenju prehrane.

Jedite prave vrste ugljikohidrata i masti, u pravim količinama. Ugljikohidrati se trenutno smatraju neprijateljem pravilne prehrane, a donedavno je to vrijedilo i za masti. Ni jedno ni drugo nije u biti loše, možete jesti ugljikohidrate poput tjestenine i kruha i smršaviti ili održavati težinu, a unos masti vas ne deblja. Trik je u odabiru hranjivih ugljikohidrata i masti. Izvori takvih ugljikohidrata su kruh i tjestenina od cjelovitih žitarica, smeđa i basmati riža te mahunarke, a takve masti nalaze se u maslinovom ulju, avokadu, orašastim plodovima i drugim namirnicama bogatim nezasićenim, dobrim mastima. I ovdje je staro pravilo da je svega umjereno, čak i ako su hranjivi, unos previše ugljikohidrata i masti dovodi do debljanja, pa vodite računa o veličini porcije.

Odredite pravi broj kalorija za sebe ili prestanite brojati kalorije. Iz nekog razloga, granica od 1200 kalorija dnevno postala je čarobna formula za mršavljenje. Ovdje možete pronaći nekoliko ozbiljnih problema. Prvi je da je 1200 kalorija iznimno malo i da je teško da bi netko mogao pojesti tako malo tijekom dužeg vremenskog razdoblja. Još jedan ozbiljan problem je što ne postoji fiksni broj kalorija koji svima odgovara. Odraslima se preporučuje unos oko 2100 kalorija dnevno za održavanje tjelesne težine, ali individualne potrebe znatno variraju. Dijetetičar ili online kalkulator mogu vam pomoći da bolje procijenite svoje energetske potrebe. Neki zdravstveni stručnjaci preporučuju potpuno zanemarivanje kalorija i umjesto toga dodavanje hranjivih i neprerađenih namirnica u svoju svakodnevnu prehranu. Objašnjenje je da ako to učinite, kalorije će se same pobrinuti.

Jedite svaka tri do pet sati, ovisno o osobnim preferencijama. Kažu da trebate jesti puno malih obroka umjesto nekoliko velikih kako bi vaš metabolizam radio i sagorijevao masnoće tijekom dana. Problem je što metabolizam baš i ne funkcionira tako, vjerojatno se može ubrzati nakon obroka, ali ne bitno. Kao i kod kalorija, ne postoji univerzalni pristup koji diktira koliko često trebate jesti, ali nutricionisti preporučuju jesti svakih tri do pet sati kako bi apetit i hormone gladi držali pod kontrolom.

Izbjegavajte prejedanje kasnije tijekom dana. Neka istraživanja sugeriraju da kasni obroci, u vrijeme kada vaš unutarnji sat nije u potpunosti spreman za hranu, stvaraju veće šanse da se te kalorije nakupe u obliku masti nego da ste ih unijeli ranije tijekom dana. Međutim, općenito govoreći, debljanje se događa kada unosite više kalorija nego što ih trošite. Zato je glavni razlog zašto je jesti noću opasno taj što većina nas prakticira obilne večere, obilne deserte, obilne zalogaje. Umjesto toga, pri serviranju večernjeg obroka obratite pozornost na veličinu porcija, prijeđite na niskokalorični desert i smanjite grickalice kasno navečer.

Jedite manje da biste smršavili. Ako želite smršaviti, samo više vježbajte. Ovaj savjet možete čuti posvuda, ali nije dobar. Teško je dugo pratiti viši režim vježbanja, teško je za tijelo i ne pomaže toliko u uklanjanju masnoća. Razlog tome leži u činjenici da se vježbanjem sagorijeva manje kalorija nego što se općenito misli, pola sata trčanja troši i do 350 kalorija, što je količina energije koju biste mogli uštedjeti smanjenjem međuobroka ili neznatnim smanjenjem veličine porcija tijekom obroka. Rješenje bi se moglo pronaći u malim promjenama onoga što jedemo i koliko jedemo.

Doručkujte ako želite doručkovati. Nutricionisti preporučuju doručak za kontrolu tjelesne težine jer studije pokazuju da osobe koje smršave i uspiju smršaviti najčešće podrazumijevaju doručak kao dio svog životnog stila. No, iako doručak može biti dragocjeno gorivo, on nije čarobna formula za mršavljenje i nije strašno ako ne možete jesti rano ujutro, samo pazite da cijela prehrana bude uravnotežena.

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena 0 / 5. Brojanje glasova: 0

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Podijelite ga s prijateljima!

Popularno