Opasnosti pri brzoj vožnji – Magazin ZAA.RS

Ograničenja brzine na autocesti razlikuju se ovisno o državi, gradu i lokaciji ceste. Ograničenje brzine za gradska područja nije isto kao na otvorenoj cesti. Na primjer, državni zakoni diktiraju brzinu autocesta pod njihovom jurisdikcijom. Međutim, kako države glasaju za povećanje ograničenja brzine na autocestama, postoji velika zabrinutost zbog opasnosti od prekoračenja brzine koja će na kraju rezultirati nesrećama i nezgodama na cesti. Gotovo jedna trećina svih prometnih nesreća koje su dovele do smrti posljedica je prebrze vožnje. Prekoračenje brzine se definira kao prekoračenje brzine veće od dopuštene, kao i prekoračenje brzine u određenim uvjetima, poput lošeg vremena ili izgradnje ceste.

Države mogu povećati ograničenja brzine na autocesti, ali pitanje je treba li to učiniti ili ne. Prometni sektor i poduzeća žele povećati ograničenja brzine kako bi skratili vrijeme potrebno za prijevoz robe i radnika u tranzitu. Zakonska ograničenja brzine u gradu kao i na otvorenoj cesti rezultat su mjerenja i istraživanja kako bi se postigao idealan rezultat sigurne vožnje. No, svaki dan imamo priliku vidjeti da mnogi vozači voze brže od dopuštenog. Vožnja u dopuštenim granicama i propisanom brzinom može spasiti vaš život, ali i živote ostalih sudionika u prometu. Uz živote svih sudionika, postoji i zanemariva materijalna šteta na vozilima, te opće zastoje u prometu i usporenost svih vozača na cesti te nemogućnost normalnog funkcioniranja.

Mnogi vozači misle da je brzina samo lakši put do nekog mjesta u kraćem vremenu. Istraživanja su pokazala da samo mali broj zaljubljenika u prebrzu vožnju doista neprestano razmišlja o mogućim posljedicama prebrze vožnje. Nije potrebno puno objašnjavati zašto je brzina jedan od najčešćih uzroka prometnih nesreća. Vožnja velikom brzinom za vozača prije svega znači kraće vrijeme reakcije u slučaju potencijalne opasnosti na cesti. Također, jačina udarca je puno veća, a time i posljedice koje iz toga proizlaze. Neke od stvari koje vjerojatno niste znali o prebrzi vožnji:

Za svakih jedan posto povećanja prosječne brzine, rizik od prometne nesreće raste za četiri posto, a smrtnog ishoda za tri. Vožnja velikom brzinom znači mnogo manje vremena za zaustavljanje kako biste izbjegli nesreću. Automobilu koji se kreće brzinom od 40km/h potrebno je minimalno 8,5 metara da se zaustavi, dok se pri brzini od 50km/h zaustavni put povećava na 13 metara. U pravilnoj situaciji u vožnji, vrijeme reakcije prosječnog vozača je 1,5 sekunde, na autocesti 2 sekunde. Za svako povećanje brzine od 10 km/h, vozaču je potrebno u prosjeku dodatna 4 metra prije nego što reagira. U vožnji velikom brzinom vozači često precjenjuju sebe i svoje vrijeme reakcije. Pješak kojeg udari vozilo brzinom od 65 km/h ima četiri puta veću vjerojatnost da će se ozlijediti nego pri brzini od 50 km/h. Statistike pokazuju da bi se dvije tisuće života godišnje u Europi moglo spasiti ako bi se prosječna brzina na svim cestama smanjila za samo 1km/h. Vozačevo vidno polje se sužava s povećanjem brzine, pa je pri brzini od 130km/h samo 30 stupnjeva. U sudaru pri brzini od 70 km/h rizik od smrtnog ishoda povećava se za 16 posto za putnike u automobilu i dvostruko više za pješake. U slučaju vožnje brzinom od 80 km/h, ta vjerojatnost raste na 33 posto za putnike i 61 posto za pješake.

Iako se ponekad čini da je cesta čista i da nema opasnosti, imajte na umu da postoji vrlo dobar razlog zašto je brzina na pojedinim dijelovima ceste ograničena. To može biti blizina škole, suženje ceste, oštar zavoj i slično. Mladi vozači željni dokazivanja posebno su skloni brzoj vožnji, no oni su najkritičnija skupina jer nemaju dovoljno iskustva i ne reagiraju dovoljno brzo u kritičnim situacijama.

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena 5 / 5. Brojanje glasova: 1

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Podijelite ga s prijateljima!

Popularno